Kategorie: Wszystkie | Dodatki | Kolacje | Obiady | Śniadania
RSS
środa, 11 listopada 2015

Składniki na 4 porcje:

  • 2 puszki zielonego groszku
  • 4 małe ziemniaki
  • 1/2 l bulionu warzywnego (opcjonalnie z kawałkami włoszczyzny: korzeni marchewki, pietruszki i selera)
  • 2 plastry boczku surowego wędzonego
  • 3 łyżeczki zielonego pesto
  • sól i czarny pieprz

Ziemniaki ugotować. Boczek pokroić w kostkę i wytopić bez dodatku innego tłuszczu. Do przyrumienionego boczku dodać ugotowane ziemniaki. Przysmażać przez ok. 3 minuty. Całość wrzucić do garnka z bulionem (i włoszczyzną), dodać groszek i zagotować. Wyłączyć ogień,  zmiksować, dodając pesto. Doprawić solą i pieprzem wedle uznania.

Podawać z grzankami: 4 kromki chleba na zakwasie pokroić w grubą kostkę, wyłożyć na blachę, skropić oliwą i piec w piekarniku nagrzanym do 170 st. (góra i termoobieg) przez ok. 20 min lub aż grzanki będą złociste i twarde.

wtorek, 09 grudnia 2014

[1 porcja] – szklanka ugotowanego makaronu pełnoziarnistego, ok 40-50g suchego, 2 garści kurek, łyżeczka masła/oliwy, 2 plastry sera koziego w roladzie, sól, pieprz, garść rukoli. Na patelni rozpuścić masło/oliwę, dodać kurki i smażyć na małymogniu przez kilka minut, od czasu do czasu mieszając. Ser kozi pokroić na kilka większych kawałków i dodać do kurek, wymieszać. Doprawić solą i pieprzem. Makaron dodać do zawartości patelni i wymieszać. Dodać rukolę i wyłożyć do głębokich talerzy.

[1 porcja] - ½ małej kulki sera mozzarelli ok 50-60g, 3-4 rzodkiewki, małe opakowanie kiełków nasion, łyżka posiekanego szczypiorku, łyżeczka oliwy, bazylia. Ser pokroić w pasterki, ułożyć na kiełkach nasion, posypać szczypiorkiem i posiekaną rzodkiewką. Skropić oliwą, doprawić do smaku ziołami, solą i pieprzem.

[1 porcja] 1-2 szklanki bulionu warzywnego/wody, szklanka czerwonej soczewicy, 1/4 opakowania sera feta ok 50-60 g, kilka liści bazylii, mielona ostra papryka. Soczewicę zalać bulionem/wodą i gotować pod przykryciem na wolnym ogniu przez 25 minut. Zdjąć z ognia, dodać fetę, ostrą paprykę i liście bazylii, zmiksować przy użyciu blendera.

[1 porcja] – porcja mięsa z indyka ok 150g, cebulka, 1-2łyżki ricotty, 1-2 łyżki suszonej żurawiny, łyżeczka oliwy, sól, pieprz, natka pietruszki. Cebulkę drobno posiekać, dodać do niej żurawiną, natkę pietruszki, doprawić solą, pieprzem i wymieszać z ricottą. Wpiersi zrobić cienkim nożem kieszonkę, uważając aby nie zrobić dziury na zewnątrz. Nafaszerować izamknąć otwór wykałaczkami. Tak przygotowane mięso smażyć ok 15 minut na wolnym ogniu nałyżeczce oliwy. Przed podaniem posypać natką pietruszki. Ricottę można zastąpić zwykłym serkiem do smarowania.

[1 porcja] – 1/2 torebki kaszy gryczanej (ok 45-50g suchej), cebulka, ząbek czosnku, garść ugotowanej fasolki szparagowej ok 100g, 1/2 kulki mozzarelli ok 50-60g, łyżeczka oliwy, sól, natka pietruszki. Kaszę ugotować w lekko-osolonej wodzie.Fasolkę ugotować w małej ilości wody. Cebulkę z czosnkiem zeszklić na łyżeczce oliwy, dodać fasolkę ichwilę poddusić. Następnie do warzyw dodać ugotowaną kaszę, posiekaną natkę, posolić. Przed podaniem posypać pokrojoną mozzarellą.

[1 porcja] - ½ małej puszki tuńczyka w sosie własnym, łyżka uprażonych na suchej patelni ziaren słonecznika, 2-3 suszone pomidorki, łyżka jogurtu naturalnego, 1/2 krótkiego ogórka, zioła. Pomidorki pokroić w paseczki, ogórka pokroić w plastry,wymieszać z tuńczykiem, ziarnami słonecznika. Całość doprawić do smaku i polać jogurtem.

[1 porcja] - kilka liści sałaty, 1-2 plasterki sera pleśniowego np. rokpol/camembert ok 30-40g, 2 średnie ogórki konserwowe, łyżeczka oleju, zioła,łyżka ziaren słonecznika, odrobina soli, pieprz, świeże/suszone zioła. Liście sałaty porwać na mniejszekawałki, dodać pokrojony w kostkę ser pleśniowy, plasterki ogórków. Dodać olej, zieleninę i doprawić.

[1 porcja] – 2 garści kruchej sałaty, ogórek kiszony pokrojony w kostkę, średnia marchew starta na wiórki, 2 łyżki suszonej żurawiny, 2 plastry sera pleśniowego ok 40g, łyżeczka orzechów, łyżeczka octu balsamicznego, zioła. Liście sałat porwać nakawałki. Wymieszać z ogórkiem i marchewką. Posypać żurawiną oraz pokruszonym serem pleśniowym. Ozdobić orzechami pekan. Skropić octem balsamicznym, wymieszać. Doprawić do smaku.

[1 porcja] – kalarepka, 1/2 ogórka sałatkowego lub 2gruntowe, łyżka orzechów, sos – łyżeczka oliwy, łyżka soku z cytryny, sól, pieprz, natka pietruszki.Warzywa obrać, zetrzeć na tarce, dodać orzechy. Przygotować sos, którym polać gotową sałatkę.

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 19